مدیریت بازرگانی
مجید سیاری؛ محمدرضا چراغعلی؛ پرویز سعیدی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه الگوی نوسازی استراتژیک بینالمللی کسبوکارهای صنعت دارویی میباشد. تحقیق حاضر، روش بر حسب هدف داده بنیاد و بر حسب گردآوری دادهها داده بنیاد است که در سال 1400 از طریق مصاحبههای نیمه ساختار یافته جمع آوری شد. به منظور گردآوری اطلاعات، جامعه آماری شامل 18 نفر از خبرگان شامل مدیران و کارشناسان حوزه صادرات ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه الگوی نوسازی استراتژیک بینالمللی کسبوکارهای صنعت دارویی میباشد. تحقیق حاضر، روش بر حسب هدف داده بنیاد و بر حسب گردآوری دادهها داده بنیاد است که در سال 1400 از طریق مصاحبههای نیمه ساختار یافته جمع آوری شد. به منظور گردآوری اطلاعات، جامعه آماری شامل 18 نفر از خبرگان شامل مدیران و کارشناسان حوزه صادرات کسب و کارهای برتر صادر کننده صنعت دارویی فعال در سطح استان تهران صورت پذیرفت. روش نمونهگیری هدفمند به صورت گلوله برفی میباشد که کفایت نظری طبق قاعده اشباع نظری مشخص شد. دادهها بخش کیفی از طریق کدگذاری باز، محوری و انتخابی توسط نرمافزار MAXQDA مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد در طراحی الگوی نوسازی استراتژیک بینالمللی کسبوکارهای صنعت دارویی در مجموع 10 مؤلفه که در قالب عوامل راهبردی (مولفههای سازمانی، زنجیره تأمین ناب و چابک، استراتژی بینالملل)، شرایط علی (مؤلفه بازاریابی)، شرایط ساختاری (کارآفرینی)، پیامدها (عملکرد مالی، عملکرد سازمانی) و شرایط زمینهای (مولفههای محیطی، مولفههای مدیریتی، مولفههای اجتماعی) شناسایی و استخراج شد.